Thursday, 5 March 2009

Farver kan sælge varer og budskaber

»Farver i kommunikation – et skjult og overset virkemiddel i markedføringen« er titlen på et foredrag, som er arrangeret af Huset Markedsføring og IAA (International Advertising Association) onsdag 25. marts 12.30-16.30.
Foredraget præsenteres således:»Budskabet står ikke bare i overskriften! De indirekte signaler er mindst lige så vigtige. Her spiller farverne en væsentlig rolle. Vi kender måske nogle grundlæggende ting som 'gul er billig', og 'blå er banker'. Dette er kun toppen af isbjerget. Desværre udnyttes farvernes slagkraftige kommunikationsevner alt for sjældent til fulde.«
  • Emner der gennemgås er følgende:
  • Lyset og øjet – og hvordan det virker
  • Farveteoriens baggrund (Gestaltpsykologi, farve modeller)
  • Den overliggende impact af farverne (for hovedfarverne / psykologisk, kulturelt, religiøst...)
  • Farver og sanserne (Følelse, lugt, smag, hørelse og påvirkningen af disse sanser)
  • Farver og marketing (praktiske eksempler).
Foredragsholder er Erich H. Buxbaum, tidligere international brand manager hos Unilever, og det holdes på engelsk.

No comments:

Post a Comment