»Mærket er uforståeligt – og dertil grafisk kluntet«. Logo tegnet af Kunde & Co |
Loget for ISS er en skæv
bolle til dumpekarakter, logoet for Danmarks EU formandskab 2012 er et
uforståeligt tælleværk. Og trods tilretninger gennem årene er logoet for Vestas stadig
grimt, umusikalsk og kantet. Sådan kan man i hvert fald læse på kommunikationsforum.dk.
forfatteren er Holger Dahl, kommunikationschef i arkitektfirmaet Arkitema, og
han mener at »Nogle logoer er så amatøragtige, hæslige, latterlige eller
komplet outdatede, at firmaerne bag bliver nødt til at bryde den gyldne regel
om, at man ikke bare skifter logo en gang imellem. Her gennemgås de æstetiske
katastrofer fra Vestas, ISS, DSV, Alm. Brand, Topdanmark, Danmarks
EU-formandskab, Banestyrelsen, Dagli’ Brugsen, Chr. Hansen, VKR og Microsoft. –
Vågn op derude, skift logo nu!«
No comments:
Post a Comment