Friday, 20 January 2012

Logoer på 'mission mislykket'


»Mærket er uforståeligt – og dertil grafisk kluntet«. Logo tegnet af Kunde & Co

Loget for ISS er en skæv bolle til dumpekarakter, logoet for Danmarks EU formandskab 2012 er et uforståeligt tælleværk. Og trods tilretninger gennem årene er logoet for Vestas stadig grimt, umusikalsk og kantet. Sådan kan man i hvert fald læse på kommunikationsforum.dk. forfatteren er Holger Dahl, kommunikationschef i arkitektfirmaet Arkitema, og han mener at »Nogle logoer er så amatøragtige, hæslige, latterlige eller komplet outdatede, at firmaerne bag bliver nødt til at bryde den gyldne regel om, at man ikke bare skifter logo en gang imellem. Her gennemgås de æstetiske katastrofer fra Vestas, ISS, DSV, Alm. Brand, Topdanmark, Danmarks EU-formandskab, Banestyrelsen, Dagli’ Brugsen, Chr. Hansen, VKR og Microsoft. – Vågn op derude, skift logo nu!«

No comments:

Post a Comment