En QR-kode kan kombineres med logo. Illustration: ATS QR |
Gradvist kommer der stadig flere QR-koder (QR=Quick
Response) ind i annoncer og aviser, på plakater og produkter, websites og
visitkort kan man læse på Responsfabrikken, hvor man bl.a. skriver, at koden kan »… forbinde
offline med online samt flytte forbrugeren mellem medier«.
QR-koden har sin oprindelse i Japan, hvor den stadig bruges
langt mere end i resten af verden, ifølge Responsfabrikken. Den er så udbredt,
at automatisk signalerer: Scan mig og få mere indhold. Og som et kuriosum
nævnes, at, at flere gravsteder er udstyret med en QR kode, der ved scanning
giver et indblik i den afdødes historie.
Selv
om der findes mange forskellige typer af 2D stregkoder, så fungerer de i
princippet ens: Man scanner QR-koden medet særligt program på mobilen,
hvorefter man blandt meget andet tilføje online-information til offline-produkter,
give kontaktinformationer, indhente en SMS med info – eller man kan få
aktiveret et direkte opkald.
No comments:
Post a Comment