Tuesday, 18 August 2009

Hvordan man får designsucces i Asien

Asien er et af verdens mest attraktive markeder for globale brands, skriver Berlingske Tidende, i sin Business-sektion. Den asiatiske forbruger er nemlig vild med alt fra Vesten, men de kommende 10-15 år vil de store, etablerede vestlige brands få konkurrence fra asiatiske brands ifølge »brand-rådgiver« Martin Roll. Han foreslår i avisen, at brands der ønsker at slå igennem i Asien at gøre følgende fire ting:
1. Tilpasser deres brands og produkter til lokale behov, uden at det går ud over kernen i brandet. P&G har eksempelvis skabt små pakninger med vaskepulver, så det er til at betale i Kina.
2. Vær kulturel sensitiv. Asiatiske forbrugere er følsomme over brud på egen kultur.
3. Byg lokale partnerskaber. Vejen til succes og salg går via lokale partnere.
4. Bliv en del af det lokale samfund. CSR, miljøprojekter og udviklingsprogrammer er vejen til lokal forandring og opbygning af troværdighed.

No comments:

Post a Comment