Tuesday, 18 August 2009

Design – og en historie – sælger cykelhjelme

Illustration: Katvig
På mindre end to uger har over 7.000 danskere deltaget i en konkurrence om, hvordan en cykelhjelm kan se ud, skriver berlingske.dk. Og forslagene spænder fra en vandmelon over et pindsvin til et spejlæg.
Konkurrencen er en del af en større cykelhjelmskampagne, som Netto, Trygfonden og Rådet for Større Trafiksikkerhed står bag. Kampagnen gik i gang d. 2. august, hvor de to søstre Mette Krab-Johansen og Rikke Gravengaard fortalte om, hvordan Mette Krab-Johansen for et år siden blev hjerneskadet efter en trafikulykke. Efter ulykken tog søsteren (der er designer)initiativ til en produktion af billige designer-cykelhjelme, der i sidste uge blev revet væk fra hylderne i Netto. Cykelhjelmene er dog tilbage i Netto i uge 40.
Det er designerne Katvig, Molokids, Mads Nørgaard og Jørgen Simonsen, der står bag designet på hjelmene, og konkurrencen, hvor alle kan være med, fortsætter frem til 3. september.

No comments:

Post a Comment