Thursday, 12 November 2009

Valgplakater kan ikke tåle dansk efterår

"Det er gråt i gråt, og valgplakaterne ser temmelig medtaget ud," skriver Lis Lykke fra redaktionen af AGI .
"De fleste hænger i laser. Med undtagelse af de plakater der er printet direkte på plastplader. De har klaret det danske efterårsvejr. Jeg gætter på, at vi næste gang, der bliver udskrevet valg, oplever et stort pres på outdoormedierne. De lyser godt op i landskabet, og de plakater, der stadig vil ”pynte” vores lygtepæle vil nok blive trykt direkte på plastikplader. Det kræver mere og mere at være synlige over for målgrupperne – og ikke bare i forbindelse med valg. Derfor gætter jeg også på, at vi kommer til at se meget mere reklame for eksempel ”rullende reklamer”, Lenticulartryk og digital signage. Og mon ikke også vi kommer til at opleve en større og større interaktion med målgrupperne, direkte fra reklamemedierne, fx via touch-skærme, eller intelligente koder, vi kan læse direkte ind på vores mobiler. Kravet kommer fra brugerne, men er marketingfolkene og producenterne klar til at tage mulighederne i brug?"


No comments:

Post a Comment