De fleste virksomheder vil gerne bruge de
sociale medier i deres markedsføring, men nogle brancher har et helt naturligt
forspring i forhold til andre. Og her er modebranchen én af dem. På konferencen
‘Sociale medier i detailbranchen’ 16. i København sætter firmaet Social Semantics fokus
på, hvordan detailbranchen – og altså heriblandt de fra modebranchen som ikke
har lært det endnu – hvordan man bedst udnytter de sociale medier.
Jonas Juhler Hansen fra firmaet opridser fem grunde til at mode og sociale
medier passer sammen:
1. Mode skal deles med andre
Mode skal vises frem og
beundres. Derfor er det som skabt til sociale medier og en generation af
selviscenesættende ekshibitionister, som deler hele deres liv på nettet – og
selvfølgelig også det nyeste kluns, de har købt i yndlingsbutikken. Se mig,
elsk mig!
2. Mode er foranderlig af natur
Mode handler om
fornyelse, at der hele tiden kommer noget nyt, som kan være på mode. Den
konstante bevægelse, som moden altid er i, er et oplagt drivmiddel til sociale
medier, hvor brugerne hele tiden kræver nyt indhold at forholde sig til og tale
om.
3. Målgruppen er stærkt repræsenteret på de sociale
platforme
Unge kvinder bruger langt
mere tid på sociale medier end andre, og de er også langt mere interesserede i
mode end andre.
4. Designere og modeskabere er ofte passionerede
mennesker
Mode er ikke matematik,
der kan sættes på formel. Det er følelser, holdninger, dekadence og overdrev.
Bare se de største modeskabere hvis personligheder altid tiltrækker massiv opmærksomhed.
Der er altså rigelig med kant i mode, så der altid er noget at tale om.
5. Der eksisterer allerede et stort
community
Modebloggerne har
forlængst indtaget de sociale platforme og har kæmpe læserskarer. Målgruppen er
således allerede vant til at engagere sig i mode på sociale medier. Det er ikke
et spørgsmål om at gøre det rigtigt. Det handler om ikke at fucke det op.
Konferencen finder sted 16. november 2011, 8.30-16.30 på Børsen, Slotsholmen, København K.
No comments:
Post a Comment