Friday, 11 November 2011

Mode er er følelser, holdninger, dekadence ...


De fleste virksomheder vil gerne bruge de sociale medier i deres markedsføring, men nogle brancher har et helt naturligt forspring i forhold til andre. Og her er modebranchen én af dem. På konferencen ‘Sociale medier i detailbranchen 16. i København sætter firmaet Social Semantics fokus på, hvordan detailbranchen – og altså heriblandt de fra modebranchen som ikke har lært det endnu – hvordan man bedst udnytter de sociale medier.
Jonas Juhler Hansen fra firmaet opridser fem grunde til at mode og sociale medier passer sammen:
1. Mode skal deles med andre
Mode skal vises frem og beundres. Derfor er det som skabt til sociale medier og en generation af selviscenesættende ekshibitionister, som deler hele deres liv på nettet – og selvfølgelig også det nyeste kluns, de har købt i yndlingsbutikken. Se mig, elsk mig!
2. Mode er foranderlig af natur
Mode handler om fornyelse, at der hele tiden kommer noget nyt, som kan være på mode. Den konstante bevægelse, som moden altid er i, er et oplagt drivmiddel til sociale medier, hvor brugerne hele tiden kræver nyt indhold at forholde sig til og tale om.
3. Målgruppen er stærkt repræsenteret på de sociale platforme
Unge kvinder bruger langt mere tid på sociale medier end andre, og de er også langt mere interesserede i mode end andre.
4. Designere og modeskabere er ofte passionerede mennesker
Mode er ikke matematik, der kan sættes på formel. Det er følelser, holdninger, dekadence og overdrev. Bare se de største modeskabere hvis personligheder altid tiltrækker massiv opmærksomhed. Der er altså rigelig med kant i mode, så der altid er noget at tale om.
5. Der eksisterer allerede et stort community
Modebloggerne har forlængst indtaget de sociale platforme og har kæmpe læserskarer. Målgruppen er således allerede vant til at engagere sig i mode på sociale medier. Det er ikke et spørgsmål om at gøre det rigtigt. Det handler om ikke at fucke det op.


Konferencen finder sted 16. november 2011, 8.30-16.30 på Børsen, Slotsholmen, København K.

No comments:

Post a Comment