Man kan godt kombinere cykling med tog. Foto: DCF |
Rådgivningsvirksomheden Cowi har analyseret ‘Vi cykler til arbejde’-kampagnen, og man vurderer (med flere forbehold) af den har bidraget med en
netto-nutidsværdi på 43 mio. kr. til samfundet – hvilket svarer til en
forrentning af kampagnemidlerne på 356 %.
Kampagnen var igangsat af Dansk Cyklist Forbund
(DCF), og et resume af analysen kan man læse på markedsforing.dk.
»Det var vigtigt for os at få opgjort i kolde
kontanter, hvilke samfundsmæssige konsekvenser kampagnerne og cyklismen har
medført. Der har altid manglet en kold, kontant beregning, der viser værdien af
øget cyklisme. Det har derimod aldrig skortet på udregninger af bilismens
velsignelser, når en ny motorvej endnu et sted i Jylland skulle præsenteres,«
siger Frits Bredal, kommunikationschef i DCF til markedsforing.dk.
Hovedformålet med ‘Vi cykler til arbejde’-kampagnen
har siden begyndelsen i 1997 været at få flere danskere til at cykle på arbejde.
DSB er sponsor for kampagnen og op mod 100.000 personer deltager i kampagnen.
No comments:
Post a Comment