Thursday, 28 May 2009

Uforståeligt myrekryb


HK indrykkede onsdag 27. maj annoncer i Berlingske Tidende, BT og Urban, hvor små myrer kravler fra forsiden ind til den traditionelle annonce i avisen, for Berlingske Tidendes vedkommende fortsætter myrerne frem til side 7, hvor annoncen ligger – iøvrigt en generel annonce for at ansætte HK'ere i det offentlige. (Annoncen kan også ses 'live' på hk.dk).
»Det har været dyrt«, siger Berlingske annoncedirektør Søren Hyldgaard til markedsforing.dk.
»Vi er gået med til det, fordi det er en sjov idé, og det viser, at man kan bruge mediet på en anden måde. Vi vil gerne vise, at vi kan lave spændende løsninger, som samtidig ikke giver læserne en negativ oplevelse. Han siger også, at man ikke vil gøre det hver dag, men fx 12 gange om året.
Det er ikke umiddelbart indlysende, hvorfor man har valgt myrer, for i annonceteksten taler HK også om »mange bække små« – om de mange muligheder, som HK mener der er for at ansætte HK'ere i det offentlige.
Det er BBDO og Mediaedge:cia, der har udviklet løsningen.

No comments:

Post a Comment