Monday, 7 September 2009

Dansk design måske til Rusland

Interessen for dansk design er stor i den købestærke russiske over- og middelklasse, skriver markedsforing.dk. I november 2008 var en række russiske medier til stede ved en dansk design- og turismeevent i Moskva– et led i indsatsen for Offensiv Global Markedsføring af Danmark, og for tiden har VisitDenmark sammen med partnerne SAS, Wonderful Copenhagen og DFDS – samt Bang & Olufsen, Fritz Hansen, Louis Poulsen og Royal Copenhagen – besøg af russiske journalister. Fra VisitDenmark fortæller international pressemanager Heather Nissen til markedsforing.dk: »Vores markedsføring slår på mange af de samme danske værdier og styrkepositioner som blandt andet. den danske designindustris. Derfor giver det mening, at vi samarbejder om at styrke det danske brand i Rusland.«
»Russerne er meget interesserede i måden, vi har indrettet det danske samfund på med intelligent design og høj livskvalitet. Ved at alliere os med Bang & Olufsen, Fritzt Hansen, Royal Copenhagen og Louis Poulsen skaber vi i turismen en synergi til stærke internationale brands, hvis profiler i forvejen styrker Danmarks image,« siger hun.
VisitDenmark arbejder desuden på at etablere lignende alliancer med bl.a. fødevareerhvervet, danske klimateknologivirksomheder og den danske modeindustri.

No comments:

Post a Comment